Musikskolen har til formål
- gennem udvikling af elevernes kreative evner inden for
musikalske udtryk at skabe forudsætninger for livslang, aktiv
deltagelse i musiklivet som udøvere og lyttere.
- at bibringe den enkelte elev instrumentale/vokale færdigheder
som forudsætning for personlig musikalsk udfoldelse, såvel i
fællesskab med andre som individuelt, idet der tages hånd om den
enkeltes forudsætninger og talent.
- gennem beskæftigelse med musik at medvirke til elevernes
personligheds-udvikling, samt øge deres forståelse af sig selv som
en del af et fællesskab.
- at virke til fremme af de lokale musikmiljøer.
Middelfart Musikskoles
PERSONALEPOLITIK 2010 - Her hos os.
Middelfart kommunes værdier: Professionalisme og udvikling -
Samarbejde og tværfaglighed - Arbejdsglæde og sundhed -
Selvorganisering og ejerskab udmøntes i flg. 5 principper:
1. princip: At skabe balance
mellem arbejdet og livet.
Det er væsentligt, at alle medarbejdere og ledere tager optimalt
hensyn til kollegaens livssituation. I Musikskolen vil det være en
selvfølge at italesætte de problemer, man har med at få sit liv til
at gå op. Vi arbejder i fællesskab på at forstå de fælles
værdier, og at gøre værdierne til medarbejdernes og musikskolens
værdier, uden at man hver især går på kompromis med sine egne
værdier.
2. princip: Musikskolen vil
arbejde
for at have en positiv fejlkultur.
Vi vil give den enkelte medarbejder en fejlmargin. Ledelsen må
tage skylden opadtil og udadtil i organisationen, fordi
fejlkulturen og angsten for at lave fejl ødelægger det selvstændige
tiltag fra medarbejderne. Angsten for at mislykkes - skaber ikke
innovation og udvikling.
3. princip: I Musikskolen
prioriterer vi,
at alle bliver hørt og lyttet
til.
Når man skiftevis taler og lytter - så samtaler man.
Medarbejderne gives mulighed for at tale/samtale i en form, der
skaber oprigtighed og ærlighed. Der skal herske en harmoni mellem
det at tale, og det at lytte ud fra de grundlæggende værdier i
organisationen.
4. princip: At man i Middelfart
Musikskole bekymrer sig
ligeså
meget om andres arbejdsbetingelser som sine
egne.
Det handler om at vælge basal anstændighed og omsorgsfuldhed i
forhold til sin kollega ud fra princippet: At yde efter evne og
modtage efter behov.
5. princip: At man forholder sig
som
mennesker
til
hinanden.
Reducere afstanden i forholdet til medarbejdere, elever og
forældre - bl.a. igennem en aktiv brugerflade på hjemmesiden. I
stedet søger man at udvikle forhold til brugerne gennem dialog,
hvor der tages hensyn til deres behov og ønsker -
"brugerbaseret innovation". Bl.a. ved at involvere eleverne i
planlægningsarbejdet. Eleverne/brugerne tilskyndes ikke til at
innovere for Musikskolens skyld, men for deres egen
skyld.
Kommunens overordnede politikker, retningslinjer og
procedurer, indgår i Musikskolens
personalepolitik.
Der henvises i øvrigt til Retningslinjer for lærere i
Middelfart Musikskole.
Aftalen er indgået december 2009
Betalingsvedtægt Middelfart Musikskole - Tryk her.